کد خبر: ۸۵۳۷
آخرین سکانس خونین سازنده گاو مش حسن

چگونه فیلم گاو به نمادی برای تقابل با گفتمان غالب تبدیل شد؟

گاو» مهرجویی یک اتفاق بود، مولود جریانی به نام موج نوی سینمای ایران که در دهه‌های چهل و پنجاه شمسی، ساختار سینمای ایران را دگرگون کرد. سینمای ایران تا آن زمان، به نوعی دچار «فیلم آبگوشتی» بود، روایتی نازل با ساختاری ضعیف. اما فیلمسازانی همچون داریوش مهرجویی، تحت تاثیر محافل روشنفکری، فرهنگی، ادبی و هنری جامعه ایران و جهان، فیلم‌هایی تولید کردند که بر خلاف سینمای غالب آن روز دارای ارزش‌های زیباشناختی فراوان بود. این فیلم‌ها در تقابل با فیلم‌فارسی تولید شدند. 
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 15
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ارسال نظر
تازه های کتاب